bout me aq kt bwh la

no plagiat oteyh!!!
My photo
“It's beauty that captures your attention; personality which captures your heart.”

Wednesday, March 9, 2011

Jadi Manusia x perlu hypocrisy..

Amaran : pda sesaper yg x suke entry ni bley la....click exit...
tp pde sesaper yg tertarik juz brikan kuman komen korang yew...

sepanjang aku ikut serta dlm dunia blOg ni,,
aku akui mmg syOk la...cOz dpt tgOk n bace realiti n aktiviti kehidupan para blOgger...
n jika sebelum ni aku mmg x nk berkate byk2 ....tp hari ni aku nk bercakap dgn pandangan yg lebih terbuka...
mcm2 blog yg aku terjah..
ade yg berunsurkn ilmiah semata, novel, cerpen, realiti hidup, cinta..ade yg rencah abiz....
x kisah lah kn...yg pnting penulis blOg ni x langgar etika hak kebebasan bersuara ..tuh sje...
tp ..pd pndgn aku la kn...
spjg berblOg ni...byk aku jumpe manusia yg hipOkrit...
nak thu nape???
misalnya : jika seseorg blogger tuh kaya, cantik, berbakat segala...kenapa org nk thu cgt kehidupn die...??? ape yg menarik cgt...yg kaya mungkin keluarga die...tp die ape yg ade....yg pem'fOllow ni pula..terlalu excited cgt mngikuti dan menyelusuri setiap titik kehidupan orang 'fofular' itu....yew...sifat manusia tuh sendri pown sukekan keindahan...tp yg aku tgOk n bace di tiap2 blOg org fofular itu....slalu yg memberi kOmen kuman ni gak....sgt mengampu habis....aku ni pOwn ade gak meng'usha blOg2 owg fofular ni....tp x la smpai fan thp sampai nk ikut style hidup dey'all tuh....
yg lagi 1.....aku prnah dgr sorg teman yg suka bace blOg meskipOwn die x dew blOg...
pernah die ckp....aku suke tgOk blOg owg gOjes2 ni...tp 1 jew yg aku x suke...dey'all suke tetayang brg2 dey'all yg dirasakan x mampu dimiliki oleh si pengampu2 ni....dri situ la timbul prasaan 'riak' ala takbur tuh....

skrg ni pOwn aku sering membaca byk blOg berkaitan fashiOnista...
mmg besh...tp aku lgi suke lau org2 fOfular itu...x begitu membangga-bangga kn ape yg mereka ade..yg beshnya lgi...lau si pengampu2 ni sama thp dewa dgn dowg...yg itu la...yg sering dilayan...tp bile owg yg dtg mengoman ngomen tuh...biase2 saje...mreka wat x endah...n x peduli pown dgn pengOmen tuh...'oit' kmu punye perasaan x owg fOfular.....jdi la yg mesra alam sikit...mentang2 para pengikutmu tuh da mencecah berbelas2 riban....kmi yg kecil cm semut ni pOwn ko x lyn....betapa sOmbOng nye sikap kau itu....????
aku tnya lagi sekali....adakah bagus kalau kau bersikap begitu,...yg mengikut ni pOwn men fOllow tanda suka.....yew x pew..x kisah anda bley mengikut...tp tOksah la....dikaburi ngan hidup material mereka....
aku jenis mmg x smpai hati nak biarkan follower aku sje yg ikut...aku akn pastikan aku p page n fOllow mreka semula....lau yg x dpt fOllow tuh phm2 la...ade yg x tglkn link..aku crik2 x jumpe2....biasanya aku bace....sume pOst yg dikuarkan di hOme tuh..tp jrg2 mengOmen....sebab lau aku kOmen kdg2 tiada balasan....tuh yg aku malas nk layan ni...kdg2 ade gak blogger yg tujuan mereka hanya nak penuhkan follower ...itu hak kau orang la...tp perlu diingat ....lum tentu mereka follOw mereka bace semua skali entry kau tiap2 hari...begitu juga owg fofular tuh...

argh....lau pikir2 blik x sume blOgger cmtuh..
antaranya ade dlm list penulis hawt kt blog aku ..si gadis ni dulu sepjg aku melihat kehidupan die...die mmg sgt independent...bermula dari bawah...aku kagum ngan die...die cekal utk jadi org yg semakin hari semakin baik....smpai skrg aku slalu berikan komen kt blog die...sbab die x smpai tahap lupe diri spt owg fofular itu....meskipOwn semakin rmai owg mengunjungi blog die...die tetap x lupekn para pengikut setia blog die...jika die x mampu nk blas kesemua komen tuh,,,...die slalu minta maaf...ni la ptot dijadikan cth...x spt owg fofular itu,,..tawu la smpai masuk..........tp x dew la smpai lupa diri kowt.....

okay tuh sje entry kali ni...lau ade yg x berpuas hati x pew...sy mtk ampun n maaf dulu la yew....chaOs...




No comments:

Post a Comment