bout me aq kt bwh la

no plagiat oteyh!!!
My photo
“It's beauty that captures your attention; personality which captures your heart.”

Wednesday, October 2, 2013

Rezeki 2

kadang simpati...tapi renunglah dan tanyalah dalam diri masing-masing...
kenapa...bagaimana...dan mengapa...
ni sekadar motivate diri sendiri n sesiapa yang membaca laman ini...
takde niat menyakiti atau menyinggung...sekadar pandangan dan ulasan sendiri...
ye...sewaktu awal perkahwinan dulu...
inilah yang bermain dibenak...
serius meski baru sebulan dua..hati sudah gusar..
tapi masih senyum hambar....
A.N.A.K
satu perkataan yang sikit tapi amat penting untuk setiap orang yang telah berkahwin...
its normal life dalam hidup setiap manusia...
bila habis sekolah..org akan tanya nak belajar ke kerja...
bila da belajar org akan tanya pulak bile habis...
bile da habis..org tanya lagi bila nak kerja...
n bila da kerja org tanya lagi bila nak kahwin...
bila da kahwin org akan bertanya lagi...bila nak ada anak...
pernyataan anak itu sangat sakit didengar bagi mereka yang masih belum punye rezeki...
barangkali sahabat yang masih belum punya anak...sangat-sangat sensitif soal ini...
jadi jaga-jaga dengan mulut anda....tambah lagi kalau kau sudah tahu dia telah bertahun-tahun berkahwin..
aku yang sangat baru pun ada sikit terkesan....apatah lagi dia...
ingat lagi masa tu baru 2 month aku kahwin,...so pergi la lepak dengan husband kat area seget....
jadi nak dijadikan cerita terjumpalah kawan baik husband aku...
masa tu aku diam tak banyak protes malas mau membidas...walhal terasa...
dia bertanya...eh ko belum ada isi lagi,..
aah...mengangguk tanda belum ada...
lain pulak yang dibalasnya kat aku...
kau tahu apa???
itulah...aku da cakap...org sekarang sume ubat kecantikan n makan ubat sembarangan tu yang susah nak lekat....@$^^^&*())_ n banyak la lagi yg dibebelkan...pdhl budak ini tak kahwin lagi...
macam kau kahwin terus dapat anak gaknya...hey...
Allah s.w.t da tetapkan rezeki manusia kat atas muka bumi ini...kalau belum ada...belum la...kau siapa nak tentukan yang manusia tak dapat rezeki sebab itu ini....
cakap macam ada pengalaman je....lainlah kalau kau tu da ada pengalaman...brgkali aku tak tersinggung,...n akan terima apa kau cakap....
aku redha je masa nih...
dan itu setiap bulan aku akan menanti datang bulan tu tiba atau tak...
tapi bile da lewat....haha...teruja bukan main...tapi kalau datang je...
keluar toilet n tunjuk muka kat sedih kat suami....
sampaikan tekanan sangat sebab bulan kelima kahwin...masih takde..n tiap kali period menjelang time tulah jugak aku nangis sebab belum ada...
sampaikan demam n sakit-sakit...sehinggakan pergi ke klinik..seorg dr. perempuan ni tahu aku agak stress...
n dia byk bagi nasihat n tunjukkan waktu-waktu subur...n bg penerangan lengkap untuk hamil...masa tu la baru aku tahu yang betul dan yang tak betul....
tapi usaha kan tangga kejayaan...kalau ada usaha ..
InsyaAllah...ganjarannya akan tiba jua....
ok lah....lain kali story lagi....


p/s : skrg tummy saya mula membesar....n usianya sekitar 3 bulan 2 minggu....
semoga sihat ye anak ibu :)

1 comment:

  1. sabar eyh fadz. jangan difikirkan sangat cakap orang. setengah orang memang tak tau jaga sensitiviti org lain. belum ada rezeki, jangan cepat sedih. :)

    ReplyDelete