bout me aq kt bwh la

no plagiat oteyh!!!
My photo
“It's beauty that captures your attention; personality which captures your heart.”

Thursday, March 17, 2011

sedikit cuma....utk itu


err....pagi tdi kuiz da berlalu...
kaki melangkah laju pulang ke rumah...
sebelum tuh...singgah di kolej depan uma sewa..
beli nasi 'O' tanpa lauk..
tujuan nk masak lauk saje di rumah...
.....................................................................................
sendawa kekenyangan..
baru pas mkn..
x lupa titip hamdallah...tuk yg Esa...
syukur dpt merasai nikmat rezeki ..
wlupun sedikit cuma...
itu sudah cukup buat aku masih mampu bernafas..
jemari ni laju menekan cursOr melihat perkembgan blogger feveret aku...
arghhh...msih juga tiada entry baru yang di 'update'..
huh..rindu dgn tulisan2 kaw...
hrp2 tuk 3 hari ke depan ni hati kaw terpukul tuk tulis entry baru wat tatapan aku -.-

saraf kt otak aku ni bg isyarat soh tidO..
tp aku degil sebab tkot terlajak plak nanti...
erm..kepala aku da berhari2 sarat pikir persiapan tuk 'majlis tunang'
ngaaa...
tdi p crik pengurusan bajet pertunagan kt internet ni yg aku dpt :

Majlis pertunangan walaupun kecil, perancangan teliti masih diperlukan bagi memastikan majlis berlangsung dengan lancar dan sempurna.

SELEPAS MERISIK

1. Tentukan Hari, Tarikh dan Masa pertunangan

masa bersiap utk diri (mekap dan pakai baju), masa memasak/catering sampai, masa tetamu dr pihak lelaki sampai, masa majlis berlangsung, masa jamuan

2. Barang hantaran pertunangan (Beli dan siapkan 1 atau 2 bulan sebelum majlis)

- Bilangan Hantaran

- Bajet diperuntukan

3. Persiapan Jamuan (persiapan 1 atau 2 bulan)

- Masak sendiri atau catering

- Jumlah jemputan dari pihak perempuan dan tetamu pihak lelaki

4. Persiapan diri (1 bulan awal)

- Mekap (mekap sendiri, kawan, mak andam)

- baju (tempah/sewa/pinjam)

5. Isi kandungan perbincangan - jika perlu ambil tahu pasal tarikh nikah, wang hantaran, barang hantaran dll melainkan jika ibu bapa tak benarkan ambil tahu pasal nih

Budget: bergantung kepada kemampuan anda.
1. mekap - RM 0 - RM 300
2. baju tempah - RM 200+RM200 (kain & upah)
3. baju sewa - RM 50 - RM 150
4. baju pinjam - free
5. cincin risik & @ tunang - RM 100 - RM 1000
6. jamuan - catering - @4.50/head - RM 18.00/head
7. masak sendiri - lauk kering dan lauk basah
8. transportation - jika jauh

9. hantaran - sirih junjung/tepak, buah2an, sepersalinan, kuih muih - RM 200 - RM 2000

p/s : kepala aku berserabut weyh..

haaaaa...
tp yg pasti hantaran tuh aku nak wat sendiri..
saje...ape slhnya kn...
sebab aku rse sempat..lgi pown smester br8 ni 4 month..
hope i well dOne!

ok guy's aku nak chOus dulu..
ciap2...nak pegi camping...
dadaaaa...suma...
i come back..3 days from now....





with luv,

2 comments:

  1. erk,salunya alin tapau lauk,nasik msk sendirik.hahah
    btw,plan majlis btul2 keyh.bia puas ati. ^_^

    ReplyDelete
  2. :)
    hahah..btol gak jimat2...heee.....
    yeh...semestinye...t.q aleen...

    ReplyDelete