bout me aq kt bwh la

no plagiat oteyh!!!
My photo
“It's beauty that captures your attention; personality which captures your heart.”

Thursday, March 24, 2011

aishhhh..KUSUT!!

pantas jemari ni kaut saje tudung malas tuh di bahu kerusi..
berbedak tipis??? oh...tntulah tidak!
terkocoh2 sarung beg sandang outdOor yg tampak kusam tuh...
mujur muatan yang dibawa ringan...
tiba dimuka pintu..
nike babydoll aku yg lusuh tuh gak aku sarung...
garis2 benang di tapak sudah mula kelihatan...
sayangnye aku pada kaw yg da byk berjasa..
utk aku melangkah ke kelas tiap2 hari....

hussshhh..
matahari berdiri tegak ats pale hotak aku..
uwarrrrhhhhhh!!! panas kaw twu????
beberapa detik.....
aku sOpan melangkah gOntai menuju halaman dihadapan uma sewa...
hendak tak hendak..
mahu tak mahu...
aku terpaksa mengangkat jemuran khemah yang aku sidai di palang besi kOlej...depan uma...
ngeeeee...PANAS...
badan mula berkeringat..
gigitan sinaran ultraungu mula terasa di kulit...
yew...tangan ini jugalah yang menyimbah desiran air ke atas hamparan khemah itu tadi...
tangan ini juga yang memberus hamparannya dengan teliti..
aku gagahkan diri mengangkat khemah yang besar dan berat tuh..kat pagar kolej...utk dijemur
hey teman2 sekumpulan tahu kah kaw aku sungguh letih untuk minggu2 ni....
tiada kasihankah kamu pada diri ini...
hurm,...tidak guna berkata2...
sememangnya kaw org tkn phm...
yew,...x pew...sbr dan ikhlas dalam melaksanakan tggjwb itu...
tetap aku pikul...

sejurus siap mengangkat jemuran khemah..
giliran melipat pula menanti...
disini aku cukup sakit dan makan hati..
kaw nk tawu???
khemah sebesar itu aku lipat seorg diri...
sukarnya...
tapi aku tetap meladeni tugasku itu...sebaik mungkin....
dlm hati "SABAR"...
yew..Tuhan mahu menduga keikhlasan hati ni...
siap melipat kelibat teman baik ku...sudah smpai dimuka halaman...
senang melihat kaw wahai sahabat...

urggghhh..sebenarnye pjg lagi entri ni..tp aku x larat nk taip...
bley gitu :(
letih taw x...
x hilng lagi....
da la 2x ulang alik balik uma..gara2 slip pulang khemah lupa dibawa...
aishhhhh..kusut2.....
grrrrrr..rse kulit makin gelap.....

7 comments:

  1. kesiannya........nak buat macam mana, kena tahan la jugak kan...hhmmmm

    ReplyDelete
  2. :'(...tgn cm nk patah..kudrat pown mkin berkurg...lau la ade charger yg bley mengecas blek tnga sy..sudah lamer sy wat cmtuh...heeee

    ReplyDelete
  3. wah..sangat malas kawan tu ye..urmm

    ReplyDelete
  4. owh,kamoo yg pegi camping aritu kan?camane?mesti awesome kan!huhuh

    ReplyDelete
  5. salam , kak ohh kak ..
    mane menyepi nie ? knp dah lame x updte ...
    rendulahh dengan corat coret dy :)

    ReplyDelete
  6. cik ayin : bese lah...manusia byk alsn...
    brutal : yew..sbr tuh separuh dri iman...heee
    aleeennn. : mmg awesOme...tp blik kne serg gatal2 yg teramat...
    paein : eh...tuh da post entri bru...bace jgn x bace...

    ReplyDelete