bout me aq kt bwh la

no plagiat oteyh!!!
My photo
“It's beauty that captures your attention; personality which captures your heart.”

Friday, August 16, 2013

Rezeki

Alhamdulillah ....syukur kerana diri ini telah menamatkan pelajaran dengan sebaiknya pada bulan Jun yang lalu....
lama menyepi...mencari segenap ruang yang tandus tuk diisi dengan segala macam isi kehidupan..
yang sebelum ni aku tak pernah terfikir....
Usai belajar....pulang-pulang sahaja banyak tugasan sebagai orang rumah...yang menanti...
belajar dan terus belajar bagaimana mengisi waktu dengan menjaga makan minum...tempat tidur...hati....dan hartanya.....kadang lelah....tapi itulah pahala buatku....
Adakalanya, aku masih belum merasa yang aku ini belum memenuhi syaratnya...
tetapi itulah jua yang perlu dilaksana...tanpa banyak berbicara.....
Sejak pulang belajar...si dia..da mahukan cahaya mata..diakui usis perkahwinan yang menginjak 5-6 bulan ini...banyak mengusik perasaan..yelah...orang baru kahwin je terus lekat...lumrah manusia....ada kekurangan dan kelebihan....dan aku tahu jawapannya..mengapa aku masih belum dikurniai anak...sedari awal lagi...
perkara pertama atas sebab aku makan pil kecantikan...semua orang sedia maklum...pil kecantikan risikonya..
adalah tidak dapat hamil.......masa tu aku taksub sangat bantai beautyskin dan sne....ya ...memang berkesan....
tapi beberapa bulan kemudian aku jadi tertekan...sebab kawan-kawan yang kahwin seusia perkahwinan kami sudah dikurniai anak...sedara mara sibuk bertanya...da ada isi ke belum...kawan aku yang masih belum ada pon rasa yang sama dengan aku....terasa woi......tapi aku dengan tekad membuat keputusan tuk habiskan sisa ubatan kecantikan tu sehingga aku tamat belajar....sebulan lagi aku nak habis belajar...aku pergi berurut / sengkak....ya memang sakit....biasalah kalau perempuan lasak macam aku ni...peranakan mudah jatuh.....tak reti diam ...
lepas berurut...bidan tu ingatkan aku supaya jangan lasak lagi...kalau nak lekat cepat....
balik saja dari UPSI aku terus konsum asid folik....untuk perancangan anak.....aku teruskan makan..
kesannya masa tu aku asyik gelap mata dan pening...mungkin kesannya....ada lagi...tapi cukuplah yang ini...
aku dan suami usaha itu ini.....tanya orang bagaimana merancang keluarga dengan baik....tup-tup menjelang ramadhan...masa tu aku da amik asid folik hampir sebulan setengah.....
aku dapat rasa yang pelik-pelik time tu....perasaan aku..perut aku yang membunjal ke depan...
rasa tak sedap badan...panas malam macam demam....tapi aku tak layan perasaan tu..sebab tak nak kecewa.....da seminggu lewat baru aku perasan...yang aku tak datang bulan....masa tu agak pelik sebab bila aku check upt....satu line lagi kabur....sangat2...jadi aku mmg da hilang keyakinan masa tu....p uma kakak ipar...dy ckp...konpem da ade...ni...sbb klu x preggy takkan kuar langsung line kedua tu...aku diam dan menidakkan je....tapi kak ipar aku mmg yakin aku da ade....masa tu suami aku ckp kita tenang2 je....kalau da 2 minggu tak dtg kte check lagi...seminggu lepas tu....aku check lagi...masa mula2 tu upt tu cm lambat ..jadi aku mls nk layan da test aku letak je kat atas meja solek.....duduk kat birai katil dengan muka kelat.....masa tu jam 2 pagi....aku perhati saja suami aku tidur....
tapi bila aku tengok balik upt tu....aku terkejut...line lagi 1 tu makin terang..masa tu aku mula yakin yang aku hamil..aku kejut suami aku bangun...macam apa.....dy terkejut tengok then terus peluk aku...masa tu sayu sangat .....dy macam yakin da ada...tapi aku masih x yakin lagi...sebab aku nak tunggu line tu makin terang...baru aku puas hati dan yakin.....
start dari hari tu...aku bnyk berdoa dan solat hajat mintak Allah....izinkan dan berikan aku rezeki anak.....da hampir 3 minggu aku missed period...aku pun ajak adik aku p klinik...masa tu suami aku x balik keje lagi...
jadi aku p sendiri....sebab da kegelisahan yang teramat dgn keadaan diri aku ni....
masuk je bilik dr. tu.....(da la lelaki plak tu)....masa tu dy tnye aku "awk nak check apa?"
aku pon bls "sy nak check air kencing la"...haaa' dy balas nak buat apa awk check air kencing...??
dalam hati aku..."eh, dr. ni kang aku lesing gak kang....!" saya nak check air kencing sebab nak tahu saya ngandung ke tak...hurmmm....byk soal la dr. ni....owh...awk da kawin ke?? la masa tu aku tercengang lagi...
dengan geram aku jawab "dr.sy dah sah berkahwin " masa tu aku pikir...aik...aku ni macam budak2 lagi ke....
bengang betul dengan dr ni....
da siap check.....dr. tu terus ckp aku mmg pregnant 6 minggu.....!
Masa tu aku da tak terkata apa-apa....senyum...macam nak menangis....aku ulang2 kali ucap syukur...
n x sabar dah nak beritahu suami aku......
balik tu je....aku berithu...masa tu....sama-sama menitik air mata....syukur....itulah antara moment termanis dalam hidup aku.....syukur Ya Allah...
mula-mula kandungan aku ni okay...aku x de masalah morning sicknesss....tapi masuk je lapan minggu...aku da start muntah2....loya...pening.....letih teramat...dan nak tidur je....sush lahai nak buat kje gayanya lau cenggini.....
ni tadi pagi2 buta aku kene serang sakit gigi....adoyai ...doa mohon Allah mudahkan aku semasa mengandung ni......ye kwan2....~
doakan kebahagiaan kami :)

p/s : usaha tangga kejayaan taw :D

1 comment:

  1. Haii boleh tau asid folic mcm mna kmu makan. Tgah ikhtiar jg ni

    ReplyDelete