bout me aq kt bwh la

no plagiat oteyh!!!
My photo
“It's beauty that captures your attention; personality which captures your heart.”

Wednesday, February 6, 2013

Bila hidup jadi 1....haluan yang sama......


Alhamdulillah...bersyukur pada Penguasa Alam...
dengan keizinannya...kini kami dah sah bergelar suami isteri....
Aku bahagia....
jadi yang sah pada dirinya...
tiada ragu....lagi...
sebab aku yakin die yang terbaik untuk aku.....

now....da hampir 2 minggu ...aku menjadi isteri yang sah kepada...
Mohamad Sofian Yusof.....
macam-macam yang aku lalui...walaupun baru beberapa minggu....

hari pertama.....
kami da cuci periuk sama-sama....
masa tu lucu sgt....
pengantin kene cuci periuk....
and hari tu jugak...aku npk die kekok nak panggil mak n papa
kat ayah n ibu aku....
haha...tapi kelakar sebab die asyik tersasul je...
kesian.....

hari kedua....
aku membiasakan diri tuk bangun n mandi lebih awal dr dia....
sebelum ni..perkataan mandi pagi2 waktu cuti bagai ni, bagi aku tuh agak susah...
tapi smenjak jadi bini org....aku da terbiasakan diri....
sebab die pesan...yang mak die paling suka bini masak utk suami walaupun srapan...tpi dah bersihkan diri sebaiknye.....
hurm.....walaupun aku pandai masak...
tapi aku kene tajamkan lagi skill memasak aku....
sebelum ni aku masak ikut selera aku je...
contoh macam lempeng melayu kesukaan die....
mcm aku...aku suke yg kurg minyak...dan kental....
tapi die lain plak...sebab die suka yang byk minyak,,,dan sedikit goreng dan garing.....
pening taw..nak ikut selera org.....
alhamdulillah...die selalu puji yg aku pandai masak....
walhal die pon tawu yang mak aku tukang masak...n
bersyukur sebab skill memasak mak aku tu menurun kat aku tak banyak sikit tu ade....
haaaaa....
melompat je la ko fat....hahahaha
dok kene puji jew......

die kalau boleh sume benda nak aku watkan utk die...
dari cuci baju sehinggalah ke hal yg remeh temeh....
yang mengejutkan....
die mmg dari dulu lagi baju keje,,,mmg sempoi....
sbb x pernah bergosok...
aku mmg x nk ah laki aku nampak comot je time keje...
if aku pakai baju bergosok...aku nk die pon sme.....
mase tu die terkejut sgt...sebab aku sangkut baju die yang dah bergosok...rapi....
senyum ke telinga....
die cakap seumur hidup...
die berkerja baju tak pernah nak gosok....
sebab jenis baju tu tak berapa nampak kedutnye....
aku senyum......apepon bley utk b.....
die jwb : "untungnya b....dapat isteri sebaik syg"
sengih aku....tak yah ckp....mcm nk koyak pipi aku ni.....

segala kesempurnaan tu aku nak ada pada dia...even manusia tuk tak perfect...
tp bagi aku die sempurna utk aku....
kelmarin....
die demam urat...aku mmg x twu..
nk dijadikan crite..dekat jam 2 pagi....badan die memanas....
tinggi bukn main suhu badan die...
time tu aku risau sgt....
die asyik meracau je....
badan panas...tapi dalam sejuk bukan main....
die asyik ckp je....yang die x pernah kene demam mcm tu...
aku risau...kejap2....aku pegi toilet...
rendam tuala kecil dengan air.....tuk sejukkan badan die...
aku berjga sepjg malam tuk jaga die....
time tu risau betul....sebab die sampai nangis ngadu yang badan die sakit...aku urut2 kn badan die....
pastu die ngadu pulak yang kaki die kejang yang teramat sgt.....
time tu aku risau smpai keluar air mata,,,,
aku smpai nekad nak drive sendiri ....nk bwk die p klinik..mati2 die x nk p....
alhmdulillah...pagi tu surut demamnye....
die pegi keje mcm biase....
tp awal petang die da blik...
katenye bdn die rse nk demam semula....
time tu aku nekad call bapak n mak mertua aku....
rupenya mak mertua aku pon demam jugak....'
time tu.....bru aku phm erti chemistry antara sang ibu dan anak....
suami aku menangis jugak...sebab die dengar mak die demam....
saat tu aku pujuk die....
janganlah risau...
sy x kn pisahkan awk dri ibu awak...
macam mna pun ibu awak tetap syurga awk...
sy hanya isteri yang perlu taat pada awk..sbb syurga sy pd tapak kaki awk....
saat tu die peluk aku kejap dan erat......
terima kseh syg......
n pastu aku siap2 pegi rumah famili husband....
jenguk mak mertua n bawak die berurut...
alhamdulillah...hari ni...die da pegi keje macam biasa....
lega......

lepas ni...entah apa pula yang akan aku lalui.....
terima kasih Ya Allah......

p/s : aku tak jemput pon scandal2 lama suami aku....bukn dendam...cuma tak nak illfeel....cuma x nk punahkan kepercayaan yang baru aku nk bina......


2 comments: