bout me aq kt bwh la

no plagiat oteyh!!!
My photo
“It's beauty that captures your attention; personality which captures your heart.”

Tuesday, August 30, 2011

Variasi~


tak sedar hari berganti hari...
cepat atau lambat masa tetap bersilih ganti...
tinggalkan kisah yang entah berapa banyak siri ...
yang pasti ia tetap bererti buat aku..
malam ni....aku tak punya keinginan sebenarnya tuk menulis..
letih bekerja semalam masih terasa...
mlm raya bekerja...
kasihan sang ibu..tiada teman membantu mengemas mahligai keluarga...
aku sendiri mengeluh terlalu cepat waktu berlalu..
cepatnya masa percutian ini akan berakhir...
pejam celik dah raya...then merdeka pula..
beberapa hari lagi perlu menyambung lagi pelajaran yang masih bersisa..
larat atau tak..aku perlu habiskan...
letih...
alhamdulillah juga tahun ni rezeki aku masih ade...
dpt crik duit sikit dan kutip pengalaman yang takkan pernah tergantikan ....
tahun ni kurasakan hidup ni penuh ranjau..
ya...semakin hari aku banyak belajar mengerti perasaan orang lain...
waktu bekerja meskipun bukan semua org yg bekerja dgn anda tak sekepala..
tp aku masih buat macam tiada apa...
dari bergaduh dan naik angin dgn org2 yg sgt merasa dengki dan iri hati dgn org lain..
sepatutnya kita perlu bersyukur dan jadikan org lain tuh sbg saingan sihat ataupun skadar roda kehidupan....yg sentiasa meletakkan manusia itu pada tempat mereka berdiri..meskipun berbeza tp kita tetap sama...
aku juga banyak berfikir diluar sangkar fikiran...
berusaha mengubah diri ke arah yang lebih baik...
tp rasa msih tetap dan sering melakukan dosa...
macam mana pun kita,.,,
pasti kembali kepada-Nya,,,
skrg syukur jga aku jarang berdebat dgn si dia...
bukan ape...aku tak nak dan tak mahu sampai bertegang urat...
msg2 slh menyalahkan..lebih baik kalau seiring dan saling memahami ..
itu lebih penting...
dalam sesebuah perhubungan...
aku betul2 nak bahagiakan org2 di sekeliling hidup aku...
meskipun bukan semua...
kasihan pula pada bekas majikan aku,,
teman2 sekerja sedih bila aku kata aku da mintak berhenti...sebulan notis..
itu lebih baik dri aku tidak diberi gaji atau mungkin juga gaji itu diberi atas ketidakredhaan majikan...(maki hamun atau berasa kecil hati)..
awal2 lagi adik aku..da ingatkan...
"kau jgn tak beritahu pulak...kang bos ko maki hamun dan tak halalkn gaji kau,baru kau tahu"
ya....beritahu meskipun sedikit tersinggung itu lebih baik...
lain pula...bila ada ahli baru,,,
alhmdulillah adik aku da selamat bersalin bayi perempuan..
syukur anak dia tak byk ragam...
yg paling tak tahan...
fmly aku....asyik gelak jew bila aku tak boleh terima dowg panggil aku "mak long"
oh tidak...tak mahu.,,
jdi tuk nampak lebih sweet dan tak terlalu tua,..
aku suh pgil "aunt long"
hhahahaha...
n sejak dua menjak ni...
aku selalu emOsi..
tak tahu kenapa...
adakala sampai termarah si dia...n cepat benar terasa...
tp cepat2 aku diam dan istighfar...






p/s: akhir kata, salam kemaafan dipinta...pd semua...andai trsilap tutur bicara dan salah silap...harap dimaafkan,,,..




saje menggedik...huuuu



comelkn :)



happy merdekaraya !!!!!


3 comments:

  1. pergh,mlm raya pon keje lagik.mujur hari raya kau xkeje kan!heee

    slamat hari raya! ^_8

    ReplyDelete
  2. cik ayin : selamat hari raye..
    aleen : camat hari raye juga....tula pasal...heeee

    ReplyDelete